81. Tapio
Marko: KOLMETOISTA MEHILÄISTÄ ***
205 s. Wsoy
1964 2.pRomaani rikoksesta. Mehiläiset ja ampiaiset menevät sekaisin. Hieman jankaava tyyli, asioiden toistoa, toki tarkoituksella. Hyvää on lopun auki jättäminen. En kehuisi tarinaa uskottavaksi. Oma kirja.
82. Kojo
Viljo: POSTITALON ANNA-MARI JA SÄRKÄN
POIKA ***
201 s.
Karisto 1928Novellikokoelma kansan syvistä riveistä. Elämäntapaa viime vuosisadan alusta. Huumoriakin yritellään. Oma kt-kirja.
83. Franzén
Peter: TUMMAN VEDEN PÄÄLLÄ ****
320 s. Tammi
2010Preesensissä. Julkkiksen kirjoittama. Päästyäni näistä kauhunaiheista ohi, luin tämän mielelläni. Kirja välttää liian dramatisoinnin. Vertauskohtana Hannu Mäkelän kirja Lapsuus, jolle häviää vain kirjoittajakokemuksen verran. Kirjastosta.
84. Sariola
Mauri: NIIN SYVÄ ON KUIN PITKÄKIN **
232 s.
Gummerus 1965 3.pSujuvaa on, juonta on. Lukeehan näitä Sarioloita ihan mielellään, mutta pohjalla painaa aina ikävä äijäpohjavire. Valovuosi on muuten matka eikä aika, tiedoksi Maurille sinne jonnekin. Oma kirja.
85. Simenon
Maigret: MAIGRET RAJAN PINNASSA ***
174 s. Otava
1993 2.p (Irmeli Sallamo)Tuttua Maigretia, rauhaisaa rikoksen selvittelyä. Eipä tainnut taaskaan murhaaja rangaistusta saada. Oma kirjaston poistomyyntikirja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti