1. Christie Agatha: ASKEL TYHJYYTEEN ****
262 s. Wsoy 1990 (1933) 6.p (Kirsti Kattelus) YK
Kun loppukaan ei ole itsestäänselvyys, kirjaa on
hauska lukea. Ei Poirotia, ei Marplea, vaan tavallisia taapertajia.
Tosin ratkaisijapari päättää mennä lopussa naimisiin, eikä
siitä liitosta kesää tule, arvelee paljon elänyt ja kokenut
vanhus. Oma.
2. Spider E.: KULTAISEN TALJAN LAAKSO *-
137 s. Otava 1948 YV
Eräänlainen jatko Levannon kirjalle Atomivene Aave.
Asehullua ja epäeettistä, jopa tyhmää melskaamista
maanjäristyksen takia keskiaikana erilleen jääneessä laaksossa.
Jopa scifi-aines on lainattu Pohjanmiehen Helikopterista (tosin
Levanto tämän kirjassa tunnustaakin). Oma.
3. Bergman Ingmar: LATERNA MAGICA ****
272. s. Otava 1987 (Heikki Eskelinen) AK
Bergmanin
Mansikkapaikka on se elokuva, joka minuun on vaikutuksensa tehnyt.
Ikävä kyllä tästä elokuvasta ei kerrota muuta kuin
pääosanesittäjän kiukuttelu... Joka tapauksessa suurella
mielenkiinnolla luin tämän elämäkertateoksen. Oma.
(Viime vuoden luetuista jäi kaksi kirjaa tämän puolen listaukseen)
Kirpputorilta ostimme kaksi kirjaa:
Stout: Liian monta kuolemaa, Sapo 10
Paju: Haapsalun saunamurhat
Yhteensä 1€ 35 c.
Kirpputorilta ostimme kaksi kirjaa:
Stout: Liian monta kuolemaa, Sapo 10
Paju: Haapsalun saunamurhat
Yhteensä 1€ 35 c.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti