79. Ollikainen Milla: VESIRAUKKA ***
255 s. Like 2014 YK/RM
Ylläs-trilogian toinen osa. Komannen osan jo luin,
ensimmäinen on vielä lukematta. Leppoisaa tekstiä tutuista
paikoista Äkäslompololla. Kun murhaaja selvisi, minun piti taas
muistella, kuka hän olikaan. Muistiko alkaa vanhalla vipata.
Kirjastosta.
80. Canning Victor: MURHAAJA ETSII MURHAAJAA *
207 s. Gummerus 1968 (Mario Talaskivi) RM
Vanki pakenee vankilasta etsiäkseen murhaajan, jonka
murhatyö on pantu hänen syykseen. Näitä kirjoja on taatusti
tusinakaupalla, ja filmit lisäksi. Keinotekoista jännityksen
nostattamista ilman loogisuuden häivääkään. Yksi lääkärismies
auttaa päähenkilön pakenemaan ja lopussa käy ilmi, että juuri
lääkäri on oikea murhaaja. Sellaista draamaa. Oma.
81. Patrick Quentin: PATRICKIN TUSINA ****
316 s. Gummerus 1962 (Risto Lehmusoksa) Salama 108 RM
Vaimot murhaavat miehiään ja toisinpäin, sekä muuta
mukavaa. Eikä lopputulos ole yleensä niin kuin olettaisi.
Viihtyisää lukemista. Oma.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti