134. Waltari Mika: IHMISKUNNAN VIHOLLISET 1 ****
408 s. WSOY 1964 AK
Melkein tympii jo se, että MW:n päähenkilömiehet
ovat aina saamattomia ja hyväuskoisia, ja naiset kieroja ja ahneita.
Luin tämän yhtä aikaa Quo Vadiksen kanssa, ja samasta Neron ajasta
molemmissa kerrotaan. Olivat mennä sekaisin. Neron julmuudet
seuraavat tässä vasta jälkimmäisessä osassa. Oma.
135. Kästner Erich: VARASTETTU KORU **
224 s. Wsoy 1951 2.p (Suomennos) Riksin sarjaa YK
Leppoinen poliisikertomus varastamisista ja petoksista.
Tässä ei verellä lotrata. Huumoriakin mukana. Oma.
136. Wagner Jan Costin: JÄÄKUU **
350 s. Wsoy 2005 (Anja Meripirtti) Sapo 434 TAL
Pyrkimys psykologiseen jännitysromaaniin, ei onnistu.
Kirjailijan seuraava teos Vaietut vuodet on rutkasti parempi.
Suomessa tapahtuva kertomus suomalaisin henkilöin on muuten
kiinnostava. Tekijän vaimo on suomalainen. Oma.
137. Wainwright John: HUHTIKUUN MURHAT **
228 s. Wsoy 1994 2.p (Ilmari Kärki) Sapo 86 TAL
Murhat heti alussa, syyllinen tiedossa. Siinä sitten
pyöritellään tutkintaa ja tehdään poliiseista
persoonallisuuksia. Lopuksi kaikki syylliset kuolevat kuka mitenkin.
Luin tämän Tallinnan matkalla, etupäässä laivassa ja junassa.
Oma.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti