100. Outsider: ATOROX
VENUKSESSA ***
122 s. Kansankirja 1947 YV
Eihän näissä Atoroxeissa
fysiikka pidä alkuaan paikkaansa, eikä loogisuudesta ole
tietoakaan, mutta eivätpä ainakaan eri planeettojen ihmiset puhu
kaikki englantia. Kaikenlaista tapahtuu ja matka jatkuu
Merkuriukseen. Oma.
101. Remes Ilkka: IKIYÖ **
479 s. SSKK 2003 RM
Juttu Hesarissa innosti minut
tätmän lukemaan. Ei pidä uskoa kaikkea lukemaansa. Sujuvasti
kirjoitettua teksti on, tärkeitäkin asioita mainitaan eikä
logiikkakaan pahemmin petä. Mutta kirjallista arvoa ei ole
minkäänlaista. Luinpahan läpi. Oma.
102. Pelttari Tuula: SUSIEN
AIKA ***
235 s. Tammi 1984 RM
Sentimentaalinen, lapsellinen,
lukijaa kosiskeleva ja naurettava teos. Mutta kas, eikö vain ollut
vanhukselle viihdyttävä lukukokemus. Fantasiahyllyssä saa pysyä,
on jämeriä, tapahtumia ohjailevia susihukkia nurkissa pyörimässä.
Oma.
103. Kukkonen Jussi:
TUOMIOVUOREN VARJOSSA ****
244 s. Pohjola 1955 RM
Ihastuttava historiallinen
melodraama muinaisesta Suomesta. On orjia (Suomessa?), talolaisia,
paha äitipuoli, naimisiin pakottamista, pettämistä, syntistä
seksiä, kuolemantuomio ja pelastus. Ja lopuksi nuoret pakenevat
kauas korpeen kiltin orjamamman kanssa. Tulion olisi pitänyt filmata
tämä. (Leminen filmasi Kukkosen kirjan Ratavartijan kaunis Inkeri,
senkin olen lukenut) Oma.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti