torstai 21. helmikuuta 2019

Las Palmas - 4-20.2.2019

Suora lento Kuopiosta ei ollut suora vaan kone teki tankkausvälilaskun Helsinkiin. Kuopion kenttä on niin lyhyt, ettei konetta voitu tankata painon vuoksi täyteen Kuopiossa ja matkalla oli odotettavissa vastatuulta. Niinpä menomatka kaikkineen kesti yli kahdeksan tuntia. Yöllä olimme perillä.
Hotelli:
Brisamar Canteras sijaitsee Canteras-rantakadun varrella, joten parvekkeelta oli merinäköala. Huone oli viidennessä kerroksessa. Hotelli oli rauhallinen, hieman jo kulahtanut mutta meille sovelias. Ravintolaa ei ollut, eikä näin ollen ravintolameluakaan.

Hotellimme keskellä, huoneemme taitteesta toinen parveke ylöspäin oikealla reunalla.

Ruoat:
Kerran söimme huoneessa nakkeja ja munia. Muuten ravintoloissa. Mitä kauemmas menimme rannasta, sen halvempia ja parempia olivat ruoat. Kolme kertaa aterioimme kansankuppiloissa, ne taisivat olla maukkaimmat ruoat. Kehnoin niin ruoan kuin palvelunkin suhteen oli pitseria Canteras-rannalla,  siinä söimme pastat.

Ensimmäinen ateria Catalina-puiston vierellä.

Matkat:
Busseilla teimme retket vanhaan kaupunkiin, Puerto de las Nievesiin ja Arguineguihin. Nieves oli tylsä paikka, Arguineguin taas mainio. Viime vuonna olimme siellä kaksi viikkoa.

Arguineguin, ravintola Apollo XI:n terassilla.

Rantakatu las Nievesissä

Ilmat:
Ensimmäinen viikko oli helteinen, toisella oli vaihtelevaa säätä. Satoikin muutaman kerran. Harmiksi asti huonoa ilmaa ei ollut.

Aurinko ei näin keväällä laskenut mereen.

Loppuviikolla tuuli nosti aaltoja.

Nähtävyydet:
Tärkein kohde oli Poema del Mar, akvaario, joka oli todella upea. Kolme tuntia meni nopeasti paikkaan tutustuessa.
 Karnevaalit alkoivat 15. päivä, niistä ei harmia ollut.  Kolme vuotta sitten möykkä osittain pilasi matkamme, koska asuimme Catalina-parkin vierellä.

Suurin akvaario.

Vaimo ja hai.

Tapaamiset:
Vaimon sisar oli miehensä kanssa myös kaupungissa. Söimme kerran yhdessä ja kerran joimme kahvit porukalla.  Rantakadulla satuimme vastakkain parin kuopiolaisen ortodoksin kanssa. Ja naapurihuoneessa asusti vanhahko helsinkiläisrouva, joka oli viiden viikon matkalla putkiremontia paossa.

Vaimo ja vaimon sisar.

Paluumatka sujui juohevasti ja kotona olimme jo viiden maissa iltapäivällä.