perjantai 4. helmikuuta 2022

78. Vielä vähän vipinää.

 Täytin 78 vuotta. Sen kunniaksi kävimme Skillassa syömässä lounaan. Ja kahvin kera oli kakkua. Jopa oli hiluja kerrakseen. Olin erittäin tyytyväinen tällaiseen juhlahumuun. Vaimo on syntynyt samana päivänä kuin minä, joten juhlat ovat yhteiset. Ennen vietimme päivää etelässä, nyt korona ja ikä asettavat rajoituksensa.

Luin:

18. Jansson Tove: KEVYT KANTAMUS §§§

266 s. Wsoy 1989 2.p (Oili Suominen) YK

Minulle liiankin hienoja novelleja, joista yksi on ihan oikea dystopiakertomus. Eniten minua miellytti pitkähkö kertomus Kivipelto, joka ei anna luomispakosta lämpöistä kuvaa. Hyvä, että on työuransa tehnyt vähemmän vaativissa olosuhteissa. Teos pannaan fantasiahyllyyn.

 



19. Joensuu Matti Yrjänä: HARJUNPÄÄ JA RAKKAUDEN LAIT §§§

250 s. Otava 1985 2.p YK

Harjunpää, Onerva ja muutama muu poliisi toimissaan. Yksi jepari tappaa itsensä ja ylitöitä on liikaa. Auervaara-tyyppi murhaa naisia ja Onervakin on uhattuna. Kuinkas sitten kävikään, no, hyvin kai. Tai miten sen nyt ottaa. (Ei kansipaperia)

************

Menen ensi viikolla sisarta katsomaan Jyväskylään. Siellä ei televisio pelaa ja paperihommissa on epäselvyyksiä. Sisar on 10 vuotta minua vanhempi. Junapelillä kuljen, autoilu yksin ei ole talvella mukavaa eikä muutenkaan asiallista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

VILLULA

  Viikon on ollut melko lämmintä, nyt kylmenee. Lähdemme huomenna asioimaan Kuopioon ja ainakin ensi viikon olemme kaupungissa. Pari kuvaa l...